Cum să vă protejați gadgeturile de escroci

Infractorii cibernetici preiau în mod constant datele personale ale altor persoane. Ei atacă telefoanele, tabletele și computerele cu ajutorul programelor malware, ademenesc informații secrete de la clienții băncii cu trucuri de inginerie socială. Vă spunem cum să vă protejați confidențialitatea și să luptați împotriva intrușilor.

Ce date au nevoie de escroci?

Cheia banilor din contul dvs. poate fi detaliile cardului, inclusiv data de expirare, trei cifre din cifra de afaceri, precum și parolele și codurile din notificările băncii. Sau autentificări și parole de la banca dvs. online și alte aplicații și conturi personale la care sunt legate informațiile de plată.

Escrocii atrag date confidențiale cu ajutorul ingineriei sociale și a phishingului.Adesea trimit mesaje cu link - uri către malware sau fișiere care conțin viruși. Cu ajutorul lor, infractorii cibernetici speră să obțină acces de la distanță la gadgeturi și să fure date secrete de la ei.

Banca nu compensează nimic dacă persoana însuși a informat escrocii despre informații confidențiale sau a instalat voluntar un program spyware.

Cum de a proteja dispozitivele de infractorii cibernetici?

Urmați principalele reguli de igienă cibernetică.

Utilizați antivirusuri

Instalați programe antivirus pe toate gadgeturile pe care le utilizați. Apoi, escrocii nu vor putea să obțină datele de pe dispozitivul dvs., chiar dacă faceți clic pe un link rău intenționat. Principalul lucru nu este să uitați să actualizați sistemele de securitate.

Actualizați constant sistemul

Atacatorii caută întotdeauna vulnerabilități în software și aplicații, iar producătorii lansează în mod regulat actualizări și consolidează protecția antivirus. Prin urmare, este important să utilizați întotdeauna cea mai recentă versiune de programe. În setările gadgetului dvs., găsiți funcția de actualizare automată și porniți-o. Hacking un dispozitiv actualizat este mult mai dificil.

Descărcați numai aplicații dovedite

Descărcați aplicații din surse de încredere. De exemplu, pentru telefoanele și tabletele iOS – de la AppStore, pentru Android – de la Google Play. Înainte de descărcare, citiți comentariile altor utilizatori pe forumurile de profil pentru a afla în prealabil despre posibilele riscuri ale utilizării programului. De asemenea, asigurați – vă că este actualizat activ de către dezvoltator-magazinele oficiale indică de obicei data ultimelor modificări.

Dacă ați descărcat o aplicație, dar nu o utilizați deloc, este mai bine să o ștergeți. Ce se întâmplă dacă are o apărare cibernetică slabă? Reduceți riscul de hacking al dispozitivului.

Nu instalați programe la cererea străinilor

Nu doar aplicațiile rău intenționate reprezintă o amenințare. Uneori, escrocii folosesc programe legale de acces la distanță pentru a controla dispozitivul în numele dvs.

Cu ajutorul programelor de acces la distanță, infractorii pot citi mesaje SMS de la bancă cu coduri și parole secrete, se pot conecta la banca dvs. online, pot transfera bani sau pot emite un împrumut în numele dvs.

Studiați setările de confidențialitate

Când instalați aplicații, acordați atenție setărilor de confidențialitate. Este cu adevărat necesar să partajați o listă de contacte sau geolocalizare cu programul?

Permiteți accesul numai dacă este cu adevărat necesar: de exemplu, locația este necesară pentru aplicația taxi, dar este greu importantă pentru calendarul sarcinilor. Dacă nu sunteți mulțumit de cerințele privind drepturile de acces, alegeți o altă aplicație.

Când acordul de utilizare este actualizat în program, nu vă grăbiți să acceptați termenii imediat – studiați-i mai întâi cu atenție.

Alegeți parole complexe

Parola trebuie să conțină cel puțin opt caractere: numere, litere mici și majuscule, caractere speciale. Este mai bine să nu folosiți cuvinte populare și abrevieri bine cunoscute. Nu există date de naștere, Nume și prenume. Parolele ar trebui să fie diferite pentru fiecare cont – nu vă repetați. Și introduceți parola din nou manual de fiecare dată – nu o salvați pentru introducerea automată.

Dacă este posibil, configurați identificarea dublă: apoi, pe lângă introducerea unei parole, sistemul va solicita confirmarea intrării de fiecare dată folosind un cod care vine instantaneu într-un SMS, notificare push sau adresă de e-mail.

Cum îmi pot securiza datele în cazul în care telefonul meu lipsește?

Aceste riscuri ar trebui luate în considerare în avans. Urmați trei pași:

  1.  Porniți încuietoarea. Pentru a vă proteja dispozitivul, activați blocarea automată a ecranului. Utilizați o parolă, o amprentă digitală sau un ID de față – funcția de recunoaștere a feței proprietarului.
  2.  Configurați urmărirea. Instalați un program care vă permite să urmăriți de la distanță locația dispozitivului. În caz de furt sau pierdere, veți putea vedea unde se află gadgetul dvs., vă puteți conecta la acesta și chiar puteți șterge de la distanță toate informațiile din acesta. De exemplu, dispozitivele bazate pe Android au o funcție de căutare a telefonului Google Find My Device, dispozitivele Samsung au o opțiune similară Samsung Find My Mobile, iar dispozitivele iOS au Find My iPhone. Asigurați-vă că le activați în avans în setările gadgetului.
  3.  Creați copii de rezervă. Faceți în mod regulat o "copie de rezervă" – copie de rezervă a datelor dvs. Această opțiune vă permite să salvați configurația setărilor dispozitivului, toate aplicațiile și alte informații. Acest lucru vă va ajuta să recuperați mai rapid datele de pe un telefon pierdut sau furat și să le transferați pe unul nou.

Ce ar trebui să fac dacă telefonul meu este furat?

Dacă v-ați pierdut telefonul cu un număr care este conectat la contul dvs. bancar, acționați ca și cum ați pierdut cardul. Apelați linia telefonică a băncii sau alergați la sucursala sa și cereți să blocați toate cardurile, serviciile bancare mobile și online.

După aceea, doar în caz, sunați la numărul dvs.: poate că cineva a găsit telefonul și este gata să vi-l returneze.

Dacă gadgetul a fost furat, scrieți o declarație poliției despre furt. Luați o copie certificată a acestei declarații – poate fi necesară la bancă dacă infractorii reușesc să pirateze telefonul și serviciile bancare online și să fure bani din conturi.

Ce se întâmplă dacă escrocii au spart telefonul furat și au retras bani din conturi?

În acest caz, puteți conta pe compensații numai în două condiții:

  1.  Nu ai încălcat nicio regulă de securitate. De exemplu, nu au informat fraudatorii cu privire la datele confidențiale ale cardului, numele de utilizator și parolele de la serviciile bancare online, dispozitivul dvs. a fost protejat prin parolă în momentul furtului, la fel ca toate aplicațiile la care sunt legate informațiile de plată.
  2.  Ați contestat anularea la timp-nu mai târziu de a doua zi după ce ați primit o notificare de la bancă despre o operațiune pe care nu ați comis-o.
  3.  Pentru a compensa pierderile, scrieți o declarație băncii cât mai curând posibil că tranzacțiile au avut loc fără consimțământul dvs., cereți o anchetă internă și o rambursare. Subliniați că ați respectat regulile de igienă cibernetică. Și atașați o copie a Declarației de furt a telefonului pe care ați făcut-o poliției.

Dacă vi s-a emis un împrumut, cereți băncii să invalideze contractul cu o cerere separată. Cereți să amânați începerea plăților de împrumut până la finalizarea anchetei. În cazurile în care banca nu este de acord să întârzie plățile, este mai bine să le faceți pentru a nu vă strica istoricul de credit. Când contractul este anulat, veți putea cere să fiți plătit înapoi.

Dacă ați respectat toate cerințele de securitate, dar banca nu vă ascultă argumentele, plângeți-vă la recepția online a băncii.